Ve třetím pokračování Sborníků 2008 jsme se zaměřili přede¬vším na tzv. hlubinnou ekologii , marketingový audit školy, sys¬témy a metody vyučování a pochopitelně další zásobník her.
Pokud bychom potřebovali k pochopení působení EVVO na žáky a studenty nějakou klasifikaci, tak hlubinné ekologii patří pomyslné třetí místo - a to za komplexní globální výchovou, specificky cílenou environmentální (ekologickou) výchovou a naopak před dalšímí alternativními výchovnými směry.
Její principy a základní idea je popsána dále, takže tady se pouze zmíním o zajímavosti - tento směr je zdaleka nejradikál¬nější v EVVO a všechny výstupy a ideje nemusí být v souladu se současným vzdělávacím proudem v naší republice. Navržená modelová řešení o redukci počtu obyvatel na přijatelnou úro¬veň řádově stovek milionů na celé planetě je toho příkladem.
Naproti tomu druhé nosné téma - marketingový audit školy navazuje na tvorbu image školy z minulého čísla a napomáhá zájemcům nastavit parametry hodnocení dle standardizované klasifikace. Nejde o žádnou složitou vědu, je to spíše směr, kte¬rým by se ředitelé a další zodpovědní měli ubírat při identifikaci kladů a záporů své školy či jiné vzdělávací instituce.
Marketingový audit se snaží napomoci v orientaci na trhu se vzděláním, dobře cílenými dotazy - a jejich následným kumula¬tivním rozborem - umožňuje poopravit některé nepříliš vysoce hodnocené výstupy působení školy (instituce) na veřejnost tak, aby se celkový dojem optimalizovala a dopadl lépe.
Škola totiž nemá jenom úzce zaměřenou vzdělávací funkci, ale je v mnohém i střediskem kulturního, společenského a politického života v místě, působí na široké spektrum dalších respondentů, takže se přes žáky dostává k rodičům i širší rodi¬ně a veřejnosti a působí velmi komplexně. V tom případě je však zcela nezbytná jistá míra profesionalizace v prezentaci jejich cílů a záměrů - což tento audit předjímá.
Mgr. Kamil Navrátil (úvodník ke S
Autor | Mgr. Kamil Navrátil
Kontakt | navratil@naucnastezka.cz
Datum | 21/08/2009
Text neproel jazykovou pravou.